پایگاه مقالات کامپیوتر

مرکز دانلود جدیدترین مقالات کامپیوتر

پایگاه مقالات کامپیوتر

مرکز دانلود جدیدترین مقالات کامپیوتر

چرا بر روی CD فقط یکبار می توان نوشت؟

هنگامی که شما به کمک CD Writer‌ خود اطلاعات را بر روی CD می نویسید،‌ دستگاه به کمک نور لیزر قرمز رنگ، خراش های واقعی بر روی صفحه CD ایجاد می کند. بدلیل همین خراش های فیزیکی،‌اطلاعات ثبت شده قابل تغییر نخواهند بود و این گونه CD ها قابل استفاده مجدد نیستند. مشکل CD، حساسیت آن به خراش ها و لکه هائی است که برر وی سطح شفاف آن می نشیند. هرچه لایه محافظ آن قطور تر باشد امکان خرابی آن کمتر است. محصولات iomega و maxell کیفیت بالا و البته قیمت بالائی نیز دارن

http://mva-learn.blogfa.com/cat-20.aspx

www.pcdoc.blogsky.com

تفاوت بین دیسک های DVD-R و DVD+R در چیست ؟

اگر سری به بازار بزنید و قصد خرید DVD خام داشته باشید . با انواع و اقسام مارک‌های مختلف DVD مواجه خواهید شد .اگر دقت کرده باشید بر روی تمامی دیسکها علاوه بر مدل و سرعت رایت عبارت DVD-R و یا DVD+R حک شده است .اما تا به حال هیج از خودتان سوال کرده اید که تفاوت بین دیسکهای DVD-R و DVD+R در چیست ؟ و کدام یک بهتر و مرغوب تر است ؟
DVD-R  DVD+r
پاسخ به این پرسش مطلبی است که امروز بدان خواهیم پرداخت
از سال ۱۹۹۶ که دیسکهای ذخیره اطلاعات با فرمتی به نام DVD وارد بازار شدند ، تاکنون پسوند های متعددی بر این فرمت اضافه شده که از جمله آنها می توان به پسوندهای -R,+R,-RW,+RW,+R DL اشاره کرد.
در واقع افزوده شدن این پسوند ها از زمانی آغاز شد که دیسکهای دی وی دی با قابلیت رایت کردن وارد بازار شدند.
متاسفانه بر خلاف سی دی ها ، استانداردهای متفاوتی برای ساخت یک دیسک دی وی دی وجود دارد و گوناگونی این استانداردها تا حدودی باعث سر درگمی مشتریان برای خرید دستگاهی مناسب می شود. در این مقاله می خواهیم این پسوند های متفاوت را برای شما رمز گشایی کنیم.



ادامه مطلب ...

System Volume Information چیست؟

پوشه سیستم والیوم اینفورمیشن در واقع بخشی از System Restore ، ابزاری برای برگرداندن وضعیت سیستم به حالتی قبل ، است .
در صورتیکه زیاد در Windows XP اصطلاحا پرسه میزنید احتمالا با پوشه ای به نام System Volume Information مواجه شده اید و این سوال برای شما بوجود امده که این پوشه چیست و چه فایده ای دارد‌؟
پوشه سیستم والیوم اینفورمیشن در واقع بخشی از System Restore ، ابزاری برای برگرداندن وضعیت سیستم به حالتی قبل ، است .
System Volume Information
مکانی است که ویندوز اکس پی مراحل تغییرات سیستم برای بازگردانی (System Restore) و همچنین فایلهای مربوط به این اعمال را در این پوشه نگهداری می کند .
درصورتیکه سرویس System Restore در کامپیوتر شما فعال است اما با این وجود پوشه System Volume Information را در درایوهای خود نمیبینید بایستی "نمایش فایلهای مخفی و سیستمی" را فعال کنید .

ادامه مطلب ...

بهترین سیستم عامل برای وب سایت شما

یکی از اولین کارهایی که برای راه انداختن یک وب سایت اینترنتی باید انجام دهید، انتخاب هاست است. دنیای وب هر روز در حال توسعه و دگرگونی است بنابراین گزینه های شما  می تواند هر روز از روز قبل متنوع تر باشد. اما چه هاستی را انتخاب کنیم تا جوابگوی نیاز ها و فعالیت های ما باشد؟

قابلیت های بسیاری در یک هاست وجود دارد شاید اگر نخواهیم اغراق کنیم صد ها قابلیت و ابزار در یک هاست می تواند وجود داشته باشد، که ممکن است از بین همه آنها فقط 10 تای آنها بدرد شما بخورد.

سیستم عاملی که هاست وب سایت شما استفاده می کند، ممکن است انعطاف پذیری شما را در جهت رشد محدود کند. بنابراین در این مقاله در نظر داریم اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

ادامه مطلب ...

آیا تکنولوژی OLED می‌تواند تکنولوژی LCD را ضربه فنی کند؟


یادآوری مختصر
تکنولوژی LCD مورد استفاده در نمایشگرها را که به خاطر دارید. نوری سفیدرنگ تولید می‌شود و از پشت سر با سلول‌های حاوی کریستال مایع (Liquid Crystal) برخورد و اگر اجازه پیدا کند، از سوی دیگر سلول خارج می‌شود و با چشمان کاربران برخورد می‌کند. نور سفیدرنگ یا توسط لامپ‌های مهتابی‌مانند CCFL تولید یا در مدل‌های جدیدتر توسط دیودهای نوری (LED) تابیده می‌شود. در هر حال در تکنولوژی LCD سلول‌ها از خود نوری تولید نمی‌کنند و تنها بر کیفیت پرتو عبور تاثیر خواهند گذاشت.

در نمایشگرهایی که از تکنولوژی Plasma استفاده می‌کنند پانل جلویی نمایشگر مانند پانل نمایشگرهای LCD متشکل از سلول‌های بسیاری است که به‌ صورت منظم چیده شده‌اند. در پس این سلول‌ها منبع تولید نور وجود ندارد، زیرا نور موردنیاز توسط سلول تولید می‌شود. به این ‌صورت که جریان الکتریکی گاز درون سلول را به فاز پلاسما (حالت چهارم ماده) ‌منتقل می‌کند و هنگامی که جریان الکتریکی قطع شود، ماده بینوا خواهان بازگشت به حالت گازی است. از این‌رو انرژی دریافت شده را به‌ شکل نور ساطع می‌کند و به حالت اولیه بازمی‌گردد. همین موضوع از تفاوت‌های اصلی نمایشگرهای LCD و Plasma است.

ادامه مطلب ...

آشنایی با مفاهیم پایگــاه داده هـــا

مفاهیم مبنایی :
مفهوم پایگاه داده ها : پایگاه داده ها در ساده ترین وجه به مثابه مخزنی میماند که اطلاعات و داده ها به صورت منسجم و احتمالا ساخت یافته در آن نگهداری میشود . این مخزن میتواند یک فایل متنی یا باینری ساده باشد .
همزمان با پیدایش تکنولوژی ذخیره سازی اطلاعات و فایلها ، پایگاه داده ها نیز متولد شد و همزمان با رشد تکنولوژی ذخیره و بازیابی اطلاعات  و سیستم فایلینگ  ، پایگاه داده ها نیز به صورت موازی و با آن رشد کرد . پایگاه داده ها از زمان تولد تا کنون پنج نسل را سپری کرده است .
همزمان با گسترش نیاز کاربران برای ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات برنامه نویسان متعددی اقدام به ایجاد برنامه هایی  با اهداف و کاربردهای متفاوت کردند . صرف نظر از برنامه هایی که از نظر کاربرد کاملا متفاوت بودند برنامه هایی نیز وجود داشتند که ماهیت و کاربرد یکسانی داشتند ولی توسط برنامه نویسان متعدد ایجاد شده بودند . بهترین مثال برای این مطلب دفـتـــرچـــه تلـفــن  میباشد . چندین و چند نسخه متفاوت دفترچه تلفن موجود بود که همه آنها امکانات کاملا مشابهی داشتند ولی الگوریتمها و روشهای برنامه نویسی آنها کاملا متفاوت بود . مهمترین وعمده ترین تفاوتهای که بین این برنامه ها وجود داشت در زیر ذکر شده اند :

ادامه مطلب ...