پایگاه مقالات کامپیوتر

مرکز دانلود جدیدترین مقالات کامپیوتر

پایگاه مقالات کامپیوتر

مرکز دانلود جدیدترین مقالات کامپیوتر

آینده هوش مصنوعی

رؤیای طراحان اولیه رایانه از بابیج تا تورینگ، ساخت ماشینی بود که توانایی حل همه مسائل را داشته باشد. ماشینی که در نهایت ساخته شد و به نام رایانه در دسترس همگان قرار گرفت تنها توانایی حل دسته ای از مسائل خاص و محدود را داشت، اما نکته اینجاست که همه مسائل از نظر طراحان اولیه رایانه چه می توانست باشد؟به طبع چون طراحان اولیه رایانه همگی منطق دان و ریاضیدان بودند، منظورشان همه مسائل منطقی و محاسباتی بود از این رو عجیب به نظر نمی رسد که فون نیومان سازنده نخستین رایانه، در حال ساخت این ماشین اعتقاد داشت که برای داشتن ماشینی هوشمند شبیه به انسان راه حل نهایی استفاده از منطق نیست بلکه کلید نهایی حل این مشکل رازی نهفته در دانش ترمودینامیک است.
تاریخ هوش مصنوعی
هوش مصنوعی علمی است بسیار جوان و روبه رشد. شروع هوش مصنوعی به سال ۱۹۵۰ بازمی گردد یعنی زمانی که آلن تورینگ مقاله خود را درباره ساخت ماشین هوشمند به رشته تحریر درآورد. در این مقاله تورینگ روشی را برای تشخیص هوشمندی ماشین ها پیشنهاد داد. روش پیشنهادی تورینگ بیشتر شبیه به یک بازی بود بدین نحو که یک انسان و یک ماشین روبروی هم و پشت پرده ای قرار می گرفتند. ماشین باید با طرح سؤالاتی از انسان او را وادار به پذیرش هوشمند بودن خود می کرد. روش پیشنهادی تورینگ به شرح زیر است: فرض کنید که انسانی در یک سمت دیواری قرار دارد و توانایی برقرار کردن ارتباط به صورت تله تایپ با آن سوی دیگر دیوار را دارا باشد. مکالمه ای میان دو نفر انجام می شود اگر پس از پایان مکالمه به آن شخص گفته شود که در طرف مقابلش نه یک انسان بلکه یک ماشین قرار داشته که پاسخ او را می داده است و این امر بدون پی بردن شخص نسبت به هویت واقعی طرف مقابل انجام شود می توان آن ماشین را ماشینی هوشمند قلمداد کرد.

دانلود مقاله

نظرات 2 + ارسال نظر
بخشی 1388/07/15 ساعت 11:24 ب.ظ http://univbox.blogfa.com/

سلام دوست عزیز.
ممنون که به ما پیوستید. لطفا بفرمایید که دانشجوی کدام شهر و دیارید و یا آیا ارتباطی با دانشگاه دارید یا نه...
عنوان وبلاگ تون کمی کلی هست! و بنده هم در ظاهر وب تون متوجه مرتبط بودن با دانشگاه نشدم... اگر لطف کنید توضیح بیشتری بدید ممنون میشیم.

مهلا 1389/02/04 ساعت 01:52 ق.ظ

دوست عزیز سلام
میشه لطف کنید پاورپوینت و مقاله نون رو برام ارسال کنید
ممنون میشم

براتون فرستادم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد