پایگاه مقالات کامپیوتر

مرکز دانلود جدیدترین مقالات کامپیوتر

پایگاه مقالات کامپیوتر

مرکز دانلود جدیدترین مقالات کامپیوتر

از فناوری اطلاعات تا دانشگاه مجازى

با توجه به رشد روزافزون دانشگاه‌های مجازی و آموزش‌های از راه دور در کشور، واحد ارزیابی دانشگاه‌های مجازی اداره ارزشیابی معاونت امور اساتید بر آن شد تا جهت آشنایی اساتید محترم دروس معارف اسلامی و مسئولین محترم دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبرى، مقالاتی در این زمینه تدوین نماید. اکنون اولین شماره آن تقدیم می‌گردد.

معارف

در جهان کنونی همه چیز به سرعت در حال تغییر می‌باشد و توسعه فنآوری و اطلاعات، بسیاری از امکانات موجود در زمینه‌های فرهنگى، اجتماعی و سیاسى، اقتصادی را تغییر داده است، این تغییر و تحول، مبحث آموزش را نیز در برگرفته است با ورود به قرن بیست و یکم که عصر اطلاعات فنآوری پیشرفته نامیده می‌شود.

تعریف بسیاری از مفاهیم آموزشی دستخوش تغییر شده است، لذا آموزش نیز باید همگام با سایر تغییرات جامعه و انتظاراتی که جامعه از افراد آن دارد، به نحو مناسب و قابل قبولی تغییر کند.

سیستم آموزشی از راه دور (الکترونیکی) رویکرد جدید و هنرمندانه و راه حل جامع برای مؤسساتی که خواهان حرکت در مسیر تکنولوژی در تغییر روش‌ها و محیط‌های آموزشی خود هستند، می‌باشد به نحوی که امکان دست‌یابی به شیوه‌های نوین آموزشی را به صورت فراگیر و بهترین شکل فراهم می‌نماید.

آنچه مسلم است د رحال حاضر انقلاب تکنولوژى، نهادهای آموزشی را به سویی می‌کشاند که آموزش از راه دور امری اجتناب ناپذیر خواهد شد و می‌توان در این عرصه فرصت‌های را یافت که نتیجه فرآیند آموزش را غنی‌تر نموده و چه بسا با در اختیار گرفتن امکانات کمک آموزشی دیداری و شنیداری پیشرفته در این نوع آموزش، دروس و ارائه مطالب را بسیار جذاب‌تر کرد.

فنآوری اطلاعات

امروزه در مراکز علمی تحقیقاتی جهان IT یا فنآوری اطلاعات به عنوان یکی از برجسته‌ترین شاخه‌های علوم و فنآوری در هزاره سوم مورد توجه قرار گرفته است، از سوی دیگر به واسطه نقش کلیدی و راهبردی آن در بسیاری از معادلات اقتصادی و به ویژه اهمیت انکارناپذیر آن در روند پیشرفت جوامع آن فنآوری نوین در کانون توجه بسیاری از دولت‌ها، قطب‌های اقتصادى، مراکز فرهنگی و بالاخره سیستم‌های آموزشی و دانشگاه‌های جهان قرار گرفته است.

شاخه‌های کاربردی مختلفی در فنآوری اطلاعات موجود می‌باشد که مهمترین آنها می‌توان به دولت الکترونیک تجارت الکترونیک دانشگاه مجازى سازمان‌های مجازی و اطلاع رسانی الکترونیکی اشاره نمود

دانلود مقاله

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد